2016 klein 8 DuuvelStam Embleem Definitief.jpg

Het ontstaan van de Duuvelstam:

In 2004 heeft een groep jonge scoutingleden besloten de DuuvelStam op te richten. Ze begonnen eenvoudig met wekelijkse programma’s en het ontwerpen van een eigen logo.Later volgden er stamtruien en een jaar later gingen ze al op weekendkamp. Het zou daarna nog twee jaar duren maar uiteindelijk ging de Duuvelstam als eerste Stam binnen Scouting Horn zelfs op zomerkamp namelijk te Wiltz (L). Ondertussen bestaat de Duuvelstam al meer dan 10 jaar en wordt het stokje bij elke nieuwe generatie enthousiast overgenomen.

Wie zijn wij:

De Duuvelstam bestaat uit enthousiaste jongens en meisjes vanaf de 6e klas t/m hun 21e jaar. Elke vrijdag avond vanaf 20:00 uur verzamelen zei op het HK in het Duuvelstamhok. Hier doen ze verschillende programma`s waaronder droppings, kampvuren, de legendarische mastergames en nog veel meer activiteiten. Dit zonder begeleiding van andere en uit eigen initiatief.

Het doel:

Bij deze groep gaat het om samenwerking met de andere leden, en daar zit veel organisatie aan vast. Het uiteindelijke doel is om op weekendkamp en op zomerkamp te kunnen gaan. Dit ligt aan een paar factoren. Hier binnen de Duuvelstam hebben we een eigen klussenteam. We doen werk bij mensen en krijgen zo een vergoeding daar voor terug. We kiezen vervolgens waar we op kamp willen gaan en hoe we daar naar toe willen reizen. Dit word geheel zelf geregeld. Dus ook de begrotingen, het regelen van vervoer en het regelen van de spullen. Dit wil zeggen dat het ook competentie gericht leren is ook, want je sociale vaardigheden worden zo ook op de proef gesteld. De Duuvelstam heeft de voorkeur om naar het buitenland te gaan. Het verste wat tot nu toe is bereikt is Portugal (2014).

Wij worden gesteund door:

Albert Heijn Heerschap

Van Goor Financiële Planners