2016 klein 6 Sherpas Embleem Definitief (2).jpg

De Sherpa’s zijn meiden van 14 (bijna 15) tot 18 jaar. Wij draaien elke donderdagavond van 19.00 uur tot 21.30 uur. De programma’s organiseren de Sherpa’s zelf. Dit doen ze alleen, in tweetallen of samen met de groep. Van te voren wordt er een planning gemaakt over wie wanneer programma heeft. De Sherpa’s organiseren programma’s zoals: bakken en koken, quizzen, tochten, zwemmen en nog vele andere activiteiten.

Naast de opkomsten op donderdagavond gaan de Sherpa’s twee keer per jaar op weekendkamp (in het najaar en in het voorjaar). En gaan ze, net zoals andere groepen binnen de scouting, de eerste week van de basisschoolvakantie op zomerkamp. De zomerkamp locaties worden zelf door de sherpa’s gekozen. De Sherpa’s zijn o.a. in België, Luxemburg en Duitsland op zomerkamp geweest. Deze kampen organiseren de Sherpa’s zelf, met waar nodig ondersteuning van de begeleiding is.

Voor het zomerkamp wordt er door de Sherpa’s gespaard. Ze doen regelmatig verschillende klussen (Poetsen, auto’s wassen, wafels verkopen ect.) om het zomerkamp, naast het kampgeld dat ze betalen, te bekostigen. Ook worden de Sherpa’s gevraagd om te helpen bij grote activiteiten zoals het Solar festival, Cityrun en dergelijke. Allemaal om te kunnen sparen voor het zomerkamp om daar leuke activiteiten te kunnen ondernemen..
De Sherpa’s is een leuke groep meiden die graag activiteiten ondernemen/organiseren!

Heeft U een klus voor ons, of wilt U dat wij U ergens mee helpen, mail ons even op sherpas@scoutinghorn.nl

Sherpa-Staf

marco2.jpg

Marco Meevissen