2016 klein 7 Rowans embleem dDefinitief.jpg

Na hun verkennerjaren gaan de jongens over naar de volgende speltak, de rowans. Van de 3e t/m de 5e klas zitten ze bij deze speltak. Bij andere scoutinggroepen wordt deze speltak ook wel explorers genoemd.
Op woensdag is de opkomst van de Rowans. Tijdens een opkomst maken de jeugdleden hun eigen programma. Dat kan uiteenlopen van sport en spel tot uitdagende scouting technieken of iets met expressie. Dat wil zeggen dat er eenvoudige spelletjes op het HK gedaan worden, maar ook ingewikkelde tochten door de omgeving of voorbereidingen op de kampen. De weekendkampen zijn een voorbereiding op de expeditie, een kamp van een week meestal in het buitenland. Ook de kampen worden zoveel mogelijk door de jeugdleden zelf voorbereid. Om die kampen te kunnen betalen zorgen de Rowans voor extra inkomsten door middel van hun klussenteam.

2018 Zomerkamp Rowans.jpg