2016 klein 4 Gidsen 1968 definitief.jpg

Wie zijn de gidsen:

De gidsen zijn meiden van groep 7 en 8 van de bassischool, en van de 1e en 2e klas van het voortgezet onderwijs. Ze komen elke dinsdagavond bijeen van 18:30 tot 20:30 om samen gave activiteiten te doen.

Activiteiten binnen Scouting:

Een paar voorbeelden van activiteiten: spannende bosspellen, modeshows, nachtwacht, speurtochten lopen met kaart en kompas, lekkere dingen bakken en koken, katapulten bouwen en gebruiken, zwemmen, abseilen, .. ga zo nog maar door. Elke week is er weer iets nieuws.

De Gidsen gaan drie keer per jaar op kamp. In het voorjaar en in het najaar gaan we een weekendje weg. We kamperen dan bij andere scouting-gebouwen of op mooie buiten terreinen. De eerste week van de zomervakantie gaan we een hele week op zomerkamp. Dat is het natuurlijk hoogtepunt van het jaar. We gaan dan met de fiets naar het zomerkampterrein en slaan daar ons kamp op in een groot weiland of op een mooie plek in het bos. Daar bouwen we zelf onze eigen keukens en tenten op. We gaan daar allerlei leuke en spannende dingen doen: zwemmen, hiken, ’s nachts een speurtocht door het bos, zelf pizza’s maken op een kampvuurtje, lasergamen, draken verslaan en piraten ontvoeren nog veel meer.

Lijkt je dit alles wat? Kom dan eens een keertje bij ons kijken, want Scouting is vast wel iets voor jou!

Gidsen Staf

Maarten2015.jpg